Vrácení zboží a reklamace

 

 1. Základní informace
1.1. Tento reklamační řád se vztahuje na prodej zboží na e-shopu vune-zenstvi.cz zastoupené Šárkou Gia, ičo 88388042, a fakturační adresou Lhota pod Libčany 199, 50327, telefon +420 739 814 570, email vune-zenstvi@seznam.cz (dále jen „Prodávající“).

1.2. Tento reklamační řád obsahuje informace o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění (dále jen „reklamace“) v souvislosti s kupními smlouvami uzavřenými mezi kupujícím a prodávajícím, spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit. Práva kupujícího musí být uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem.


2. Podmínky a způsob uplatnění reklamace
2.1. Kupující uplatňuje reklamaci poštou na adrese v čl 1.1 nebo emailem na adrese vune-zenstvi@seznam.cz. Nákup reklamovaného zboží prokazuje zákazník nákupním dokladem. Reklamace zaslané na dobírku, nebo bez dokladu nebudou převzaty.

2.2. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned jakmile se vada objevila. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace. Kupující nemá právo uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny daného zboží.

2.3 Reklamace se považuje za řádně uplatněnou, jestliže reklamaci nebrání obecné zásady hygieny. Zákazník je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné, zbavené všech nečistot a hygienicky nezávadné. Prodávající je oprávněn odmítnout převzít k reklamačnímu řízení zboží, které nebude splňovat výše uvedené zásady obecné hygieny (zejména vyhláška č. 91/1984 Sb., o opatřeních proti přenosným nemocem).

2.4 Prodávající je povinen zákazníkovi vydat písemné potvrzení skrz email prodávajícího o tom, kdy zákazník právo uplatnil, co je obsahem reklamace, a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje. Dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace opět emailovou cestou. Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jim zvolený způsob řešení není možné vůbec nebo včas uskutečnit.

2.5. Na reklamace poškozeného obalu při přepravě v případě převzetí zásilky kupujícím od dopravce, dále nebude brán zřetel.

 

3. Rozsah práv z vadného plnění

3.1. Práva a povinnosti Prodávajícího a zákazníka ohledně záruky Prodávajícího za jakost zboží při převzetí a práva zákazníka z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanovením § 2161 a násl. zákona č. 89/2012 Sb. (dále jen „občanský zákoník“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“

3.2. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při jeho převzetí nemá vady. Zejména pak prodávající odpovídá kupujícímu za to, že v době převzetí zboží kupujícím má zboží :

a) takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné

b) se hodí k účelu, který prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá

c) odpovídá jakosti nebo provedením smluvenému vzorku či předloze

d) odpovídající množství nebo hmotnost a vyhovuje požadavkům správních předpisů.

 3.3. Zboží se považuje za vadné již při převzetí, pokud se vada projevila v průběhu šesti měsíců ode dne jeho převzetí.

 3.4. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době, po kterou lze věc použít. Tato doba se považuje za dobu, po kterou se prodávající zavazuje za jakost zboží.

3.5. Nemá-li zboží vlastnosti stanovené výše, může zákazník požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může zákazník požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má zákazník právo na bezplatné odstranění vady.

3.6. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má zákazník i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má zákazník i právo od kupní smlouvy odstoupit.

3.7. Neodstoupí-li zákazník od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Zákazník má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy zákazníkovi působilo značné obtíže.

3.8. Právo z vadného plnění zákazníkovi nenáleží, pokud zákazník před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud zákazník vadu sám způsobil.

3.9. Zákazník je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží. To neplatí:

a) u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána

b) na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním

c) je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením zboží 

d) vada vznikla neodbornou instalací, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží

e) provedení nekvalifikovaného zásahu či změna parametrů 

f) používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými či mechanickými vlivy prostředí, které je prodejcem nebo výrobcem určeno 

g) poškození v důsledku vyšší moci 

 3.10. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má zákazník právo:

a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci

b) na odstranění vady opravou věci

c) na přiměřenou slevu z kupní ceny

d) odstoupit od smlouvy

 3.11. Zákazník sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže zákazník změnit bez souhlasu Prodávajícího; to neplatí, žádal-li zákazník opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li Prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li zákazníkovi, že vady neodstraní, může zákazník požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.

3.12. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má zákazník právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.

3.13. Dokud zákazník neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může Prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může Prodávající odstranit podle své volby opravou zboží nebo dodáním nového zboží; volba nesmí zákazníkovi způsobit nepřiměřené náklady.

3.14. Neodstraní-li Prodávající vadu zboží včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může zákazník požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže zákazník změnit bez souhlasu Prodávajícího.

3.15. Alergickou reakci, či jiné zdravotní potíže nelze považovat za vadu výrobku, jelikož se zpravidla jedná se o individuální reakci na určitou složku v daném produktu.

 

4. Lhůta pro uplatnění a vyřízení reklamace
4.1. Prodávající nebo jím pověřený pracovník potvrdí reklamaci zpravidla ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.

4.2. Reklamuje-li kupující zboží oprávněně, neběží lhůta pro reklamaci po dobu, po kterou je zboží v opravě a kupující jej nemůže užívat.

4.3. Za předpokladu splnění podmínek tohoto reklamního řádu, je u spotřebního zboží kupující oprávněn uplatnit právo z vad pouze do data uvedeného na obalu zboží, je-li tato lhůta kratší než zákonem stanovená lhůta dvaceti čtyř měsíců.

4.4. Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace. V případě neoprávněné reklamace je prodávající povinen vydat písemné odůvodnění (formou mailové pošty) tohoto zamítnutí a zároveň kupující nemá nárok na náhrady nákladů účelně vynaložených na vyřízení reklamace.

4.5. V případě vyřešení reklamace výměnou zboží, neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění, ale pokračuje běh lhůty reklamovaného zboží.


5. Závěrečná ustanovení
5.1. Reklamace se vyřizují v souladu s tímto reklamačním řádem, občanským zákoníkem, zákonem o ochraně spotřebitele a dalšími příslušnými právními předpisy.

Tento reklamační řád nabývá účinností dne 13.12.2022.

 

Formuláře ke stažení : 

FORMULÁŘ REKLAMACE ZBOŽÍ

 ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY